מספרי מזל בישראל מול סין

מה צופים לנו המספרים בסין?

 על פי האמונה הסינית, כמו ביהדות מספרים מסוימים נתפסים כבעלי משמעות. כך לדוגמא על פי היהדות הספרה 7 מסמלת קודש ומופיעה באזכורים רבים בתנ"ך, אלוהים יצר את העולם בשבעה ימים וביום השביעי הוא שבת מכל מלאכתו. המנורה בבית המקדש הייתה בעלת שבעה קנים, השמיטה היא השנה השביעית ועוד.

הגימטריה ביהדות נותנת פרשנות למילים על ידי צירוף ערכי הספרות שלהם, לדוגמה המספר 18 בגימטרייה שווה למילה חי, ולכן בקרב מאמינים רבים מספר זה נחשב למספר מזל.  נהוג לומר, אנא תרום חי שקלים לטובת אדם אחר או מטרה נעלה ובכך תאחל להם ברכה מזל ושפע.

כמו כן, המספר 13 הוא בעל מזל רב ומשמעות חיובית בשל גיל הבר המצווה, אך בתרבויות רבות בעולם זהו מספר בעל מזל רע וישנן אפילו בניינים גבוהים בהן לא מצוינת הקומה השלוש עשרה במעלית, ופשוט מדלגים מעליה בספירת הקומות.

ומה אומרים המיסטיקנים הסינים?

המסורת הסינית מייחסת חשיבות רבה למספרים חיוביים ושלילים. סינים רבים מאמינים שיש משמעות עמוקה למספרים שונים בהקשר של מזל ואפילו גורל.  מספרים מסוימים כגון - 0, 6, 8, 9 נאמרים בשפה הסינית בדומה למילים בעלות משמעות חיובית ולכן המסורת הסינית מייחסת להם ערך חיובי רב יותר, לדוגמא הספרה שמונה נחשבת למבורכת במיוחד משום שהיא נשמעת כמו המילה שגשוג בסינית.

לפי תורת הטאו, השלם (1) התחלק לשניים היין והיאנג.  המספרים עצמם מתחלקים ליין –מספרים חיוביים (2,4,6,8) וליאנג – מספרים שליליים (1,3,5,7,9). ליאנג מיוחסת צמיחה ושגשוג, ולכן מספרי היאנג נחשבים למועדפים יותר.

הספרה 1 מסמלת את הגבר והאחדות. זהו מספר היאנג וידוע כבעל מזל גם כשמוסיפים אותו למספרי מזל אחרים. הוא מסמל התחלה, רעיון מקורי, הבעה בכתב.

הספרה 2 מסמלת את האיחוד של היין והיאנג והצליל שלה בסינית דומה למילה קל. הספרה מסמלת רגש, תשוקה, נשיות.

הספרה 3 נשמעת כמו המילה חיות בסינית ובנוסף זהו מספר יאנג. 3 מסמלת אושר, מזל וביטוי עצמי, מנהיגות, חשיבה בגדול.

לעומת זאת הספרה 4 נשמעת כמו המילה מוות בסינית ולכן הסינים ינסו להימנע משימוש בו. לכן בבניינים בסין אין קומה 4 במעלית.

6 כפי שהזכרנו זה פעמיים 3 ולכן למרות היותה ספרת הין היא מבורכת. 6 בסינית נשמע דומה למילים רווח ומזל, שטף / זרימה ולכן הספרה נחשבת טובה מאוד בעסקים בסין.

8 דומה בשפה הסינית למילה שגשוג והצלחה כלכלית ולכן משתמשים בספרה זו במקרים רבים להבאת מזל.  מארגני האולימפיאדה בסין, תכננו את יום פתיחת המשחקים לתאריך ה-8/8/2008 בשעה 8 בדיוק, בכדי להביא למשחקים ברכה ומזל טוב.

מספרי מזל בתרבות הסינית באים ממסורת ארוכת יומין ובעלי חשיבות רבה לאנשים. כאשר קונים בית חדש, בוחרים מספר טלפון, או חותמים על חוזה, נוהגים הסינים לייחס חשיבות רבה למספרים המיוצגים במסמך ודואגים לבחור מספרים שיביאו להם מזל.

על אף השוני בבחירת המספרים עצמם, ניתן לראות שייחוס ערך של מזל וברכה למספרים מסוימים זה ייחוס שקיים גם ביהדות וגם בתרבות הסינית ונמצא בשימוש יומיומי ע"י אנשים רבים.

ביבליוגרפיה:

China's 'lucky' phone number (2003) BBC News article, Online edition - url:

Wang, J., (2015) The fate of the world, Online, url:

טאו תרגומים (2015) מספרי המזל בתרבות הסינית ואיך הם קשורים לעסקים שלך עם סין, קישור:  http://www.tao4u.co.il/lucky-numbers-in-china/

שולמן, מ. (2012) פנג שוואי ונומרלוגיה סינית, קישור: http://www.fsrc.co.il/blog/item/9-פנג-שוואי-ונומרולוגיה-סינית

אהרון, י. (2013) נומרולוגיה קבלית: משמעות המספרים ביהדות, אתר מאקו, קישור:
http://www.mako.co.il/spirituality-newage/kabbalah/Article-28ac5e581637141006.htm

מאמר המקור:
http://www.guanxi.co.il/single-post/2017/12/12/%D7%9E%D7%A1%D7%A4%D7%A8%D7%99-%D7%9E%D7%96%D7%9C-%D7%91%D7%99%D7%A9%D7%A8%D7%90%D7%9C-%D7%9E%D7%95%D7%9C-%D7%A1%D7%99%D7%9F
שתפו בלינקדאין

אודות Unknown

ה"חלום הרטוב" של כול עסק בינלאומי זה אכן להצליח לחדור ולהשתלב בשוק הסיני.
סבלנות. צניעות. ללא לחץ. השקעת זמן + ללמוד את התרבות הסינית = סוד ההצלחה
ניתן ליצור עימי קשר לטובת הרצאות בתחום העסקי עם סין, ליווי וייעוץ לעסקים בינ"ל בנושא עסקים בסין, ובכלל, להיפגש ולשוחח על תרבות סין המרתקת.
מייל: avi@cooperation4u.com
טלפון: 054-3190210

4 תגובות:

Unknown אמר/ה...

יש אי דיוק בהגדרה..
אתה רושם מספרים חיובים ושליליים , בשעה שיש לרשום
מספרים זוגיים ואי זוגיים .

Unknown אמר/ה...

תודה, הערה במקומה, אבל...תמשיך ליהנות מהבלוג, ותמיד אשמח להתייחסויות.

Unknown אמר/ה...

אני קורא בחלקים, מעניין.
אני עובד הרבה שנים בסין ותמיד שמח ללמוד מאחרים.
לגבי נושא של חוזים , בעייתי מאד , אסתכן ואומר
שכמעט אין טעם לעשות, זה לא מונע מהסינים
להתחכם ולסתור את החוזה , ואין טעם לפנות
לבית המשפט , כי אף אחד לא יפסוק לטובת מערבי.

Tzur אמר/ה...

בתור יפנופיל, הרשה לי לציין שיש דמיון רב בין החשיבה על מספרים וההתייחסות בשתי התרבויות, סין ויפן. אך כמו שיש דמיון יש גם שוני קל פה ושם. נהנייתי, החכמתי, תודה